گروه حوادث: آتش‌سوزی وحشتناکی که خانه ۳طبقه سالمندان در استان کبک کانادا را در برگرفته بود، در حالی مهار شد که تا‌کنون مرگ ۵نفر تأیید شده اما از سرنوشت ۳۰سالمند دیگر که گرفتار آتش شده بودند، خبری نیست.

این حادثه ساعت 12:30ظهر پنجشنبه به وقت محلی رخ داد و 8دقیقه طول کشید تا نیروهای آتش‌نشانی در محل آتش‌سوزی حاضر شدند. شدت آتش به حدی بود که تمام طبقات این ساختمان 3طبقه را که از چوب ساخته شده، در برگرفته بود. آتش‌نشانان به‌محض حضور در محل تلاش برای نجات جان ساکنان خانه را آغاز کردند اما فقط توانستند 20نفر از آنها را نجات دهند. این در حالی بود که صدای فریادهای بقیه آنها از پشت شعله‌های آتش شنیده می‌شد و کاری از دست آتش‌نشانان برای نجات آنها ساخته نبود.

به گزارش آسوشیتدپرس، ساکنان این خانه زنان و مردان سالخورده‌ای بودند که با ویلچر یا واکر می‌توانستند حرکت کنند و همین مسئله باعث شد که بسیاری از آنها نتوانند خود را از محاصره آتش نجات دهند. بسیاری از سالمندانی که در این مرکز زندگی می‌کردند، از بیماری آلزایمر رنج می‌بردند و 37نفر از آنها بالای 85ساله بودند.

مقامات پلیس و آتش‌نشانی اعلام کرده‌اند که آتش‌سوزی از طبقه دوم شروع شده و به دیگر طبقات سرایت کرده است اما هنوز علت آن مشخص نیست. پس از وقوع این حادثه، ده‌ها آتش‌نشان از ایستگاه‌های مختلف راهی محل حادثه شدند و عملیات اطفای حریق تا نیمه شب ادامه داشت.

گفته می‌شود در ساختمان 3طبقه یک داروخانه، مرکز اجتماعی و یک آرایشگاه نیز وجود داشت که تبدیل به خاکستر شدند. پس از اطفای این حریق مرگبار، تلاش برای یافتن سرنوشت ساکنان این ساختمان شروع شد اما تا‌کنون تنها مرگ 5نفر تأیید شده و این در حالی است که از سرنوشت 30سالمند دیگر که در آن روز در ساختمان چوبی حضور داشتند، خبری نیست. به گفته نخست‌وزیر کانادا، بی‌شک آمار قربانیان این حادثه افزایش خواهد یافت.

کد خبر 246929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز